22 Mayıs 2009 Cuma

Zahit Akman Başkanlığı bırakıyor mu?

Başkanlığı bırakıyor mu?
21 Mayıs 2009 / 22:52
Bülent Arınç Teke Tek'te Fatih Altaylı'ya açıkladı: "Kendisiyle görüştüm, istifasını istedim"
Teke Tek'te Fatih Altaylı'ya konuşan Devlet Balanı Ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, RTÜK Başkanı Zahit Akman'a ''Halk nazarında RTÜK Başkanı ile ilgili olarak Deniz Feneri bağlantısı artık kurumları yıpratır hale gelmiştir. Ben sizin görevinizden ayrılmanızı istiyorum. Ayrılsanız iyi olur'' dediğini, Akman'ın da kendisine ''Ben de aynı kanaatteyim'' biçiminde karşılık verdiğini aktardı.Bülent Arınç, Fatih Altaylı'nın ''RTÜK Başkanı'nın bu olayla ilgilisinin olduğunun yönünde karar ortaya çıkması durumunda ne yapacağını'' sorması üzerine şunları kaydetti:

''İlk defa açıklıyorum. Ben bakan olduktan sonra Zahid Akman ile görüştüm. O beni tebriğe geldi. Görüşmemizde bu konuları kendisine sordum: (Bir, mal bildirimiyle ilgili. İkincisi Deniz Feneriyle ilgili... Bu konudaki ithamları, konuşulanları, yazılanları biliyorsunuz, benim görevim size güvenmektir. Bu konuda ben sizi temiz, namuslu, ahlaklı bir bürokrat olarak biliyorum. Ama bütün bu yazılanlar ve çizilenler karşısında siz ne diyorsunuz?)

Bana söylediği şu oldu: (Bunların hepsi iftiradır. Beni bunlarla suçlayamazlar. Mal bildirimimi de günü güne verdim. Deniz Feneriyle ilgili olarak da bütün ithamlara karşı kendimi savunacağım) Tekrar tekrar sordum. Bunu bana aynen söyledi. Ondan sonra ben kendisine bir şey söyledim. Dedim ki; (Sayın Akman, biz de siyaset yapıyoruz. siz de bürokrasidensiniz. Siz seçilmişsiniz, biz sizi Meclis olarak seçtik. Bu seçimlerde de kılı kırk yarıyoruz. Kendi elimle üyeler seçtim ve onların ülkem için yararlı insanlar olmasını arzu ettim. Sizin seçimlerinizde katkısı olan bir insan olarak söylüyorum ki; Bu ithamlar sizi yıpratıyor, kurumunuzu yıpratıyor, hükümeti yıpratıyor. Şimdi RTÜK'ten sorumlu Başbakan Yardımcısı olarak beni de yıpratabilir. Çünkü böyle bir kanaat oluşmuştur. Halk nazarında RTÜK Başkanı ile ilgili olarak Deniz Feneri bağlantısı artık kurumları yıpratır hale gelmiştir. Ben sizin görevinizden ayrılmanızı istiyorum) dedim. Bir hafta önce konuştum kendisiyle. Sağ olsun anlayış gösterdi ve (Ben de aynı kanaatteyim) dedi.''

Arınç, ''İstifasını mı istediniz?'' sorusu üzerine, ''Ayrılsanız iyi olur, en azından soruşturma neticeleninceye kadar'' dediğini aktardı.

0 yorum:

Yorum Gönder